Seniorze, bądź aktywny!

Jednym z najważniejszych czynników łagodzących wpływ wieku i umożliwiających pomyślne starzenie się jest regularna aktywność fizyczna. Zapobiega ona również przedwczesnej śmierci i poważnym chorobom, pomaga także walczyć z nadwagą, korzystnie wpływa również  na naszą kondycję.  Sport dla Seniora jest także jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym takim jak nadciśnienie czy cukrzyca. 

Aktywność ruchowa  pozwala Seniorowi na dłużej zachować młodość i opóźnić większość procesów starzenia. Wystarczają nawet proste ćwiczenia 3 razy w tygodniu. Już trwający 20 minut trening usprawni pracę wszystkich układów i narządów. Na aktywności fizycznej zyskają nie tylko stawy, wszak również mięśnie podczas ćwiczeń będą lepiej dotlenione, a więc znacznie bardziej sprawne.

Pamiętajmy, że zanim zaczniemy wykonywać jakiekolwiek bardziej obciążające ciało ćwiczenia – musimy to skonsultować z naszym lekarzem!

Nasze samopoczucie po 50 roku życia bardzo często jest konsekwencją wcześniejszego stylu życia, jak i też tego czy dbaliśmy o nasze ciało na długo przed pojawieniem się pierwszych objawów starzenia. Dlatego też trening Seniora powinien być uzależniony od obecnego stanu zdrowia, aktualnej kondycji fizycznej oraz wcześniejszych doświadczeń wysiłkowych.  Warto pamiętać o tym, że aktywność fizyczna Seniora może znacząco podnieść jakość życia i poprawić zdrowie.

Jakie zaś formy aktywności fizycznej są najlepsze dla osób po 50 roku życia? Przedstawimy Wam poniżej kilka z nich!

Marszobieg

Marszobieg

Jeśli do tej pory z aktywnością fizyczną nie mieliście zbyt wiele wspólnego, a chcecie wreszcie zacząć się ruszać, zacznijcie od marszobiegu. Nie wymaga on bowiem specjalistycznego przygotowania, dlatego tak ćwiczyć może niemal każdy. Jedyne co musisz nabyć to… wygodne buty! 🙂 Pokonanie określonego dystansu odbywa się za pomocą marszu i biegu, które przeplatają się wzajemnie.  Oczywiście proporcje te muszą być uzależnione od naszych możliwości.

Joga

Ćwiczenie jogi

Sprawia że rozwija się nie tylko nasze ciało, ale również nasz umysł. Mnogość proponowanych ćwiczeń i stopień ich trudności sprawia, że jogę można praktykować w każdym wieku. Układając ciało w różnych pozycjach, umożliwiamy wzmocnienie układu mięśniowego oraz przepracowania ograniczeń ruchowych, z których wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy. Dużą rolę w praktykowaniu jogi odgrywa koncentracja na czynnościach, które wykonywane są w obecnej chwili. To pozwala na odwrócenie myśli od wszelkich problemów dnia codziennego, a w konsekwencji umożliwia odpoczynek umysłu.

Nordic walking na plaży

Nordic Walking

Jest to forma aktywności fizycznej, która polega na marszu z różną intensywnością z wykorzystaniem specjalistycznie dobranych kijków. To jedna z niewielu form aktywności, której brak przeciwwskazań. Dlatego też Nordic Walking mogą praktykować wszyscy.  To  wspaniała możliwość spędzania czasu na świeżym powietrzu o każdej porze roku. Dzięki zastosowaniu specjalnych kijków bardziej angażujemy mięśnie rąk i klatki piersiowej, odciążając w tym samym czasie stawy kolanowe i biodrowe, co ma wielkie znaczenie dla Seniorów.

Tańczący seniorzy

Taniec

Ach…. któż z nas nie kocha tańczyć?! 🙂 Taniec jest uniwersalną formą ruchu, towarzyszącą człowiekowi od zawsze. Najwspanialsze w tańcu jest to, że nie ma tu ograniczeń wiekowych! Taniec ma bowiem same zalety – wpływa korzystnie nie tylko na nasze ciało i kondycję, ale także wywiera korzystny wpływ na sferę emocjonalną. Taniec poprawia równowagę, koordynację ruchową, siłę i wytrzymałość. Kształtuje sylwetkę i podnosi sprawność wszystkich układów organizmu, wywierając niekwestionowany, pozytywny wpływ na zdrowie człowieka.  Tańczmy więc – niech żyje bal! 🙂

Jedna myśl nt. „Seniorze, bądź aktywny!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *